June 27, 2014

Easy Pea-sy, They Say.

Mudahnya.
Mudahnya bila bertanya,

"Eh kenapa (isu)?"

Mudahnya bila persoal,

"Bukan ke hari tu (isu)?"

Let me break this down to you.
I am not you. I don't handle things like you do. 
And I don't feel oblige to answer to you, as if I wanted to.
And this is (sometimes) why I don't tell you things.

Macam mana kau tak suka orang persoalkan banyak tentang keputusan kau, sebab kau sendiri tak boleh nak bagi true reasonings, kau ada sebab sendiri,

macam tu lah aku.

Let me be.
Just be happy for me.
Just pray that I can pull everything together.

Separa aku sedang bahagia.
Separa aku sedang pecah dua.

Soalan 'kenapa' tak relevan pada halwa telinga aku, sekarang.
It's not helping.
It's just you, kepoh-ching.


p/s. Aku sedang cari erti kehidupan aku sendiri. Yang penting ultimate goal aku adalah untuk happy dengan life aku sendiri. Bukan turning a grumpy old lady belakang hari. Dan sekarang, aku tengah rasa jiwa kosong, soul-less. Duit boleh usahakan cari, tapi hati aku, kalau pecah, kalau merajuk, jiwa aku kalau hilang, siapa nak peduli?





No comments:

Post a Comment

Your two cents.